2015.03.25.
Fejlesztőcég: Warner
Bros. Games Montréal
Kiadó: Warner Bros.
Interactive Entertainment
Platform: PC,
Playstation 3, Xbox 360, Wii U
Megjelenési dátum: 2013. október 25.
Nem is olyan régen a
Batman Arkham Asylum és City után elérkezett hozzám az Origins is. Tudjátok,
nem igen fűztem hozzá túl sok reményt, de úgy gondoltam, ha már végigtoltam az
előző részeket, vagyis a folytatásokat, akkor ennek is adok egy esélyt. A játék
megjelenésének idején az a szóbeszéd járta, hogy az Origins nem igen teljesített
fényesen, amin nem csodálkoztam valahol, hiszen a Rocksteady gyermekét a Warner
Bros. Games Montréal kapta meg fejlesztésre. Így hát 1,5 évvel később, a
mostani kiárusításnak is köszönhetően, beszereztem magamnak a Denevérember kezdetének
históriáját.
Az Arkham Origins történetén Corey
May és Dooma Wendschuh munkálkodott többségében, akik jó pár Assassin’s Creed,
illetve Prince of Persia részen dolgoztak együtt. Hozzájuk társult még egy
kevésbé ismert személy, Ryan Galletta, aki egykor a Need for Speed: Most Wanted
és Carbon történetét körmölte, s ezen kívül mást nem is igen tudhat magáénak. Persze
ez nem azt jelenti, hogy a játéktörténete pocsék lenne, de Sefton Hill és Paul
Dini után ezek a nevek nem túl bizalom gerjesztőek számomra, főleg, hogy egy
másik stúdió kezébe került az előzmény epizód. Rocksteady ugyanis olyan híreket
röptette világgá, hogy ők többet nem akarnak foglalkozni Arkham szériával, más
projekten szorgoskodnak. Egy ideig-óráig mindenki kétségbeesett e hír hallatán,
de valahol mind tudtuk, hogy a srácok a szívűk mélyén őrzik gyermeküket.
Történet / Szinkronmunka
Miután megbeszéltük miként is került
a Warner Bros. Games Montréal kezébe a játék, rátérhetünk a történetre. Az
Origins 5 évvel az elmegyógyintézet eseményei előtt játszódik, amikor is
szenteste van, s Gotham City utcáit ellepi a bűn áradata. Ezen az estén Black
Mask, a hírhedt maffiavezér, ugyanis vérdíjat tűzött ki a Denevérember fejére. Így,
eme alkalomból a városba látogat a világ 8 legnagyszerűbb bérgyilkosa, akik
megpróbálják eltenni láb alól kedvenc detektívünket. Persze emellé az is
társul, hogy a helyi rendőrség hajtóvadászatot indít a bőregér ellen, Jim
Gordonnal az élen. Egyszóval láthatjuk, hogy miből lesz a cserebogár. Sajnálatos
módon a játék egyből bedob minket a mélyvízbe, teljes valójában nem láthatjuk,
hogy Bruce Wayne miként válik Batmanné, csupán egy darabját ismerhetjük meg az
egésznek. Ennek ellenére tökéletesen beinvitálnak minket, hasonló élvezettel
láttam neki a játéknak, mint egykor az Asylumnak és a Citynek. Főhősünket
sajnálatos módon nem Kevin Conroy szólaltja meg, hanem az Assassin’s Creed
rajongók számára is jól ismert, Roger Craig Smith, aki több részen át Ezionak
kölcsönözte a hangját. Eleinte nem voltam kibékülve vele (hiszen Kevin Conroy,
az mégis csak Kevin Conroy), de a játékfolyama során egyre szimpatikusabbá vált
számomra. Ezek után nem csak Conroy-tól kellett megválnunk, hanem Mark
Hamilltől is, de tőle véglegesen. Ugyanis a színész még 2010-ben nyilatkozta
azt, hogy a csúcson szeretné abbahagyni, és nem szeretne többet foglalkozni a
karakterrel. Tudniillik, ő már az Asylumot sem akarta elvállalni, de a
Rocksteadys srácok maradásra bírták, majd ugyanezt bejátszották nála a Citynél
is. Szomorúan, de mégis felemelően búcsúzunk tőle. Köszönjük Mark Hamill! J Ennek függvényében a helyét Troy
Baker vette át, aki a Last of Us-ban Joelt szólalta meg, illetve a Marvel
rajzfilmekben Sólyomszemet. Őszintén szólva, ha ennek nem vagyok tudatában,
akkor lehet észre sem veszem, hogy más adja a hangját a bohócnak. Persze ez nem
olyan biztos! J Mindenesetre a legmegfelelőbb embert választották a szerepre
véleményem szerint. A többiek közül, akit még érdemes megemlíteni az Steve
Blum, Nolan North és Tara Strong, akik már egy ideje részesei a Batman
univerzumnak. Összefoglalóan, többé-kevésbé elégedettek lehetünk a
szinkronmunkával, én legalábbis így vagyok vele, még ha nem is olyan, mint a
megszokott volt, de a változások keretében jónak titulálhatjuk.
Troy Baker és Roger Craig Smith
Játékmenet / Multiplayer
Térjünk át a
játékmenetére/rendszerére, amely mondhatni, egy csöppet sem változott az én
meglátásom szerint. Hiába próbáltam felfedezni újításokat, nem sokat találtam,
elenyésző mennyiségben bukkantam rájuk. A kanadai srácok enyhén szólva nem
erőltették meg magukat. Ennek kiküszöbölésére bővítették valamelyest a
Denevérember tarsolyát, és olyan eszközzel ruházták fel, amelyet szívesen
láttam volna a folytatásokban is. De annyi baj legyen. A harcrendszer viszont,
ahogy írtam, egy fikarcnyit sem változott, igaz, a készítők igazodtak a bőregér
kezdetleges rutinjához, így az ellenfelek elpáholása okozott némi fejfájást
eleinte, de idővel rá lehetett érezni az ízére. Ennek örömére a harcrendszerben
véltem felfedezni kedvenc újításomat, a sokkolós kesztyűt. Ezt a gyönyörűséget a
történet haladtával kapjuk kézhez, mely a bajban is ott van. Miért mondom ezt? Mert
ez a csodamű nem egyszer húzott ki a csávából, mikor ramatyul álltam valamely
ütközetben. Ráadásul nem is olyan
bonyolult szerkezet, megkell várni míg feltölt, ez általában pár strike után
már meg is történik, és utána mehet a
buli. Ilyenkor duplán, de leginkább triplán számlázza a kombókat, attól függ
milyen kedvében találjuk az adott pillanatban. Többségében akkor jön ez jól, mikor
nem akarunk fáradozni a nagyobb ellenfelekkel, akik vértig felvannak
szerelkezve, így pár ütés után már padlót is fognak. Egyes ellenfeleink viszont
képesek levédekezni támadásainkat, és ezzel az erővel vissza is támadnak, amit reflexszerűen
le kell reagálnunk. Persze hasonló szerepelt már az Arkham Cityben, az Árnyak
Ligájánál, de pusztakézzel egyik sem merészkedett neki a Denevérembernek.
A harcrendszernél maradva, továbbra
is számolhatunk a Challenge móddal, ahol megosztó arányban gyűjthetjük be
trófeáinkat. Mindezt 3 karakterrel tehetjük: Batmannel, és a két DLC
karakterrel, Deathstroke-val és Initiation/Vigilante Bruce Wayne-vel. Érdekességképpen
Batmanhez hozzácsatoltak egy afféle gyakorlópályát, ahol mozdulatainkat tudjuk elsajátítani.
Nekem ez módfelett tetszett. Az már
kevésbé, hogy csupán ezzel a 3 karakterrel, jobban mondva 2-vel, püfölhetjük a
rosszfiúkat. És mindennek tetejében Deathstorke harcstílusát Robinról animálták
le még a Cityből, kibővítve egy-két finomsággal. Ezek után egy kicsit pofán
köpve érezhetnénk magunkat, de a készítők próbálták enyhíteni a fájdalmunkat,
így megörvendeztettek minket egy multiplayer móddal. Több-kevesebb sikerrel,
ugyanis a gamerek többsége nem igen ujjongót e hír hallatán, hiszen a
többjátékos mód nem aratott túlzott nagy sikert. Nekem még nem volt szerencsém kipróbálni, de
nézelődtem utána, hogy mit is várjak tőle. Hát, őszintén szólva, engem sem
ragadott magával a hangulat, ugyanis az egész annyiban merül ki, hogy vannak a
jófiúk, Batman és Robin, kiknek a túszokat kell megmenteniük, és rosszfiúkat
eltenni láb alól, addig a fordított állásban értelemszerű a feladatcélja.
Dehogy bővebb rálátást kapjunk, 2 opció közül választhatunk. Invisible Predator
Online az egyik, ahol a 2 bandavezér, Joker és Bane csatlósai (3-3 ellen)
között zajlik a küzdelem a Blackgate börtönében. A párharcba csatlakozhatunk
jófiúként is, Batman vagy Robin oldalán. Természetesen egy bizonyos idő után kedvenc
gonosztevőinkkel is masírozhatunk a pályákon. Míg a másik lehetőség a Hunter,
Hunted, ahol Joker és Bane alattvalói mérkőznek meg egymással, miközben a
denevérek vadásznak rájuk. Az nyer, aki utoljára marad talpon. Mit ne mondjak,
elég sovány kínálatot kapunk, ha jobban belegondolok, ennél többet nem is vártam.
Nem értem miért nem rendelkezünk a többi gonosztevővel, ez így elég karcsú
számomra.
A kemény arcok.
A DLC-ék sorát folytatva, érdemes
megemlítenünk a kosztümöket. Nem tudom hányszor fogok még kitérni az Arkham
Cityre, de követendő példa, amit azzal játékkal műveltek. Csodás jelmezeket
csatoltak hozzá, amikkel élvezhetőbbé tették a játékot. Nem úgy, mint az
Origins-nél. Pár jelmezt leszámítva, a többit legszívesebben a kukába dobnám,
mivel a büdös életben nem fogom a Denevéremberre ölteni. Beleértve, amit az
egész kampány során viselünk. Ne értsetek félre, tetszetős és nagyon vagány, de
az Arkham Asylum és City után ez a jelmez teljesen idegen a szériához. No
persze a Cold Cold Heart DLC-ben található kosztüm eléggé kiemelkedő, így nem
csoda, hogy az egyik kedvencem lett.
A végéhez érve kicsit kanyarodjunk
vissza a játék történetére. Őszintén szólva kellemes csalódás volt számomra,
amit képernyőn láttam. Élvezetes, fordulatos, és még Alfréddal is találkozunk,
kell ennél több? A viccet félretéve, emlékszem mikor először játszottam az
Asylummal, hiányoltam Alfréd jelenlétét. Hát most teljes valójában megkaptuk.
ÉLJEN! Folytatva a sort, a játék televan csupa meglepetéssel. Bújtatott utalásokkal
találkozhatunk az egész játék folyamán, ahogy azt megszokhattunk az előző
részekben is, szóval érdemes utánuk leselkedni. Az én kedvencem ’SZPOJLER’, ha
netalántán valaki még nem játszott volna a játékkal, a stáblistás résznél van.
Miközben halad lefelé a szöveg, hallhatjuk, hogy milyen események előzik meg az
Asylumos sztorit, e ügy kapcsán például megszólal Quincy Sharp is, majd ezt
követően, ahogy a végéhez érünk, bevágnak nekünk egy jelenetet. A stáblistás
jelenetben a Blackgate börtönben járunk, ahol Amanda Waller látogatást tesz
Slade Wilsonnál, akinek tesz egy ajánlatot. Vagy tovább tesped a börtönben,
vagy csatlakozik az osztagához. Vajon ez mit jelenthet? A jövőben készül majd
egy Suicide Squad játék? Vagy mézesmadzag húzogatás történik? -_- Ez a
jövőzenéje.
PRO
- - Élvezhető történet,
- A harcrendszer maradt a régiben,
- Gyors utazás.
- A harcrendszer maradt a régiben,
- Gyors utazás.
KONTRA
- - Kevés újítás,
- Gyenge többjátékos mód,
- Új szinkronhangok (jók, de szokatlanok)
- Gyenge többjátékos mód,
- Új szinkronhangok (jók, de szokatlanok)
70%
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Gears of War
Sokan
e név hallatán már fel is kapnák fejüket, de jelen pillanatban semmi okuk rá,
hiszen csupán az első részt fogom kielemezni. Tudom, nem máma volt már a
megjelenése, hanem pontosan 8 éve, 1 hónapja, és 6 napja. Régi szép idők
mondhatnánk. A külső nézetes lövöldözős játék többségében az amerikai
származású Cliff Bleszinskinek nevéhez fűződik, ami a megjelenése után, a
következendő 10 hét alatt 3 millió példány fogyott el. 2007-ben a második
legjátszottabb játék volt az Xbox Live-on, illetve benne van az Xbox 360 legjobban
elkelt játékok top ötös listájában. Valljuk be, azért tudnak valamit a srácok!
De ne fecséreljünk ennyi szót a számokra, nézzük meg, miért is olyan jó a Gears
of War.
A történetet
véleményem szerint senkinek sem kell bemutatni, ami elég egyszerűre sikeredett.
A Sera bolygón tartózkodó Delta osztag, mindenáron próbálja megmenteni az
emberiséget a föld alól kikászálódó Sáskák (eredeti nyelven Locust) elől. A
játékfőhőse, akit az egész játékfolyamán irányíthatunk, Marcus Fenix. 4 évvel a
Sáskatámadás előtt, Fenix volt a legkiválóbb, legkeményebb COG katona, aki egy
parancsmegtagadás követően került börtönbe. Hű segítőtársa Dominic Santiago,
akit csak úgy becéznek, hogy Dom, menekíti ki a végeláthatatlan rabigából. Ezt
követően indul be a játék, amely sorban ismerteti velünk a joystick egyéb
funkcióit, hogy miként kell megküzdeni ezekkel a gonosz lényekkel. Ekkor
kínálja fel a tutorialt, de én, mint veterán GOW COG-os, egyből mellőztem az
oktatórészleget, mentem Sáskát boncolni. Ami nagy hiba volt, hiszen a
játéksorán COG tagokat (nem emberkomára gondolunk itten, hanem a medálra :D)
kell gyűjtögetnünk, összesen 30 darabot, és vélhetően az oktatórésznél is
található egy. (A falra firkált graffitis vörös koponya jelzés segít nekünk a
medálok megtalálásában.) A kezdetek előtt a játék felkínálja, hogy milyen
nehézségen szeretnénk játszani. Két lehetőség közül tudunk választani, a Casual
és Hardcore. (Hardcore végigjátszás után megkapjuk az Insane fokozatot) Most,
többéves szünet után, újrajátszás alkalmából, egyből belecsaptam a lecsóba, és hardcore-ra
meneteltem. Emlékszem mikor először toltam végig a Gears of Wart, akkor a casual
szintet választottam. Annak ellenére, hogy lezsernek volt feltűntetve ez a
nehézségi szint, mégsem tekintethettem úgy rá. Szó szerint megszenvedtem
akkoriban egy-egy küldetéssel, ami annak köszönhető, hogy gyerek létemre még
nem voltak oly kifejlettek a reflexeim, illetve járatlan zöldfülűnek
számítottam. De azóta eltelt jó pár év, így nagyobb testvéreivel is
megbirkóztam a szériának, és evvel a sok éves tapasztalttal ültem le újra az
első részhez. A hardcore fokozat ellenére elég könnyen vettem az akadályokat,
de ez többségében annak volt köszönhető, a kisebb emlékezet kiesésnek ellenére
is, hogy még emlékeztem mik jönnek egymásután. Gyorsan hozzáfűzöm, hogy még így
is megszenvedtem olykor. :D Fontos kitérnem az achievementekre, ami
tisztességesen helyt állt, hiszen elég korrekten osztogatja az
„eredménydíjakat”. Minél nehezebb fokozaton játszod végig az egyes részeket,
úgy osztja ki neked a Casual és Hardcore végigjátszást. Nem kell újból neki
lendülni a játéknak, hogy „na, akkor nyomjuk végig gyengefokozaton is”. Én
ennek külön örültem.
Külön kiszeretnék térni arra,
hogy a játék kíméletlenül nehéz, ahogy említettem. Elég sűrűn b@szta fel az
agyamat, amit ilyenkor jobbnak véltem kikapcsolni, mielőtt bármiféle kárt
okoztam volna bármiben is. A játék szó szerint hatásvadász! De mindezt annyira
jól kezeli, hogy sokakat, köztük engem is, magával ragadott. Nem csupán a
harcrendszerével, hanem a maga világával is. Olyan lényekkel találkozhatunk
játékközben, amik első látásra hátborzongatóak. Példaként Baird kedvence a
Berserker, olyan erővel bírt, hogy első látásra szerelem volt, azt se tudtam
mit csináljak. Kétségkívül be voltam rosálva. Ezenkívül szerintem mindenki nagy
kedvence a Wretcherek. Amennyire idegesítőek, annyira jól kezelhető a
kiiktatásuk. Belőlük tömegesével a legrosszabb. Nem is beszélve a földekből
kibújó Corpserekről. Tőlük akkor pipiltem be, mikor a Sáskák bázisán jártam, és
korom sötétben megjelentek ezek az állatok előttem! Borzalmas volt, és
borzalmas hangjuk is van, mint a wretchereknek. Továbbá még itt a bányában
találkozunk egy bálna méretű szörnnyel, ami engem nagyon kiakasztott. Mármint
maga a látványa. Szóval ehhez hasonló lényekkel van tele a játék, amit már
emiatt megéri végigjátszani. Igaz, rengeteg sáskán kell túl verekednünk
magunkon, de megéri végigszenvedni.
Főleg, hogy a Gears of War
harcrendszere tökéletes! Még most is élveztem minden percét a játéknak. A
fedezékrendszerrel teljesen elégedett voltam, ahogy 2007-ben, mikor először
próbáltam ki. Egy rossz szavam sem lehet. Viszont! Az elhalálozással komoly
problémáim voltak. Ahogy kiteljesedik a vörös koponya, esélyünk sincs, hogy
valamelyik bajtársunk felsegítsen minket és tovább menetelhessünk. De szerencsére
nekünk meg van ez a képességünk, hogyha valamelyik csapattársunk földre kerül,
akkor feltámasszuk őket. Különben végtelen ideig játszhatnánk, amitől
kiborulnánk. De így is kiborul a bili. A játékfolyama során adva van számunkra,
hogy irányítsuk csapattársainkat, mint ahogy a Ghost Reconban, de nem oly
mértékben, amitől feleslegesnek éreztem az egészet. Három opcióval tudunk élni.
A sárga Y gomb megnyomásával követnek minket Domék, a piros B gomb esetén
ellenség láttán fedezékbe küldhetjük őket, illetve mindközül a kedvencem a zöld
A gomb lenyomásával támadásra kényszeríthetjük a kedves társakat. Ahogy
lenyomjuk már is lendületbe jönnek, de valami irtó felelőtlen módon, az
intelligenciájuk a béka segge alatt tartózkodnak, és ilyenkor jobbnak véltem,
ha fedezékbe küldöm őket. Az érem másik oldala, nehézségi szinttől függően,
hogy a Sáskák valami kegyetlenül módon megtudnak minket rohamozni. Ez elég
bosszantó szokott lenni, hiszen az ember a ráció csöppnyi jelét sem véli
felfedezni taktikájukban. Pont ugyanolyan ostobák, mint társaink.
Nekem ne szójjáá be, haver!
Mindezek ellenére a hangulat
csodálatos! Ahogy mondani szoktam, megvan a kémia. A társak úgy viccelődnek és
viszonyulnak egymáshoz, hogy mi játékosok is úgy érezzük, a csapat részesei
vagyunk. Viszont valamennyi angoltudás szükséges, hogy megértsük miről is
hablatyolnak, de úgy vélem azok számára sem reménytelen a dolog, akik
kevesebbet foglalkoznak ezzel a nyelvvel. Ennek ellenére is élvezhető a játék,
hiszen olyan világot tár fel nekünk, játékosoknak, amit 2006 előtt sehol máshol
nem láthatunk. Azóta persze jóval bővült a játékpiac, és jöttek a folytatások
is, de e nélkül nem érdemes belevágni a második, vagy harmadik részbe. Mindazok
számára tudom ajánlani a Gears of Wart, akiknek még nem volt szerencséjük
kipróbálni, többek között gondolok itt a Playstation tulajdonosokra.
A végszó előtt még kiszeretnék
térni, amit én sajnálatos módon nem tudtam kipróbálni onlinen, a multiplayer
módra. Természetesen magától értetődő, hogy offline részével szórakoztam egy
kicsit, akadt is rá társam, így a történetszálat tudtuk együtt nyomatni. Ami
részemről hatalmas piros pont! Tudniillik, én rendkívül favorizálom azokat a
játékokat, melynél alkalmazhatóak a split-screen, azaz, osztott képernyős mód.
Nem szeretem az olyan kiadásokat, melyek erősen ráfeküdnek az online módra,
mert ezzel azt érzékeltetik velem, hogy nekik csak a pénzem kell, a többi nem
érdekel. Fizessek elő, vásárolja meg az extra DLC-éket, stb. Igaz, ez az egész
DLC-és dolog később jött be, de ennek ellenére úgy vélem, hogy a készítők nem
voltak szemtelenek velünk. Dehogy folytassam megkezdett soraimat, némi
tapasztalattal, mondhatni, egy egyszerű, ámbár annak tökéletes verziót kaptuk a
módnak. Gondoljuk bele, hogy 2006-ban, illetve 2007-ben, a világszámba menő GOW-val
mennyien játszottak! Bárcsak részese lehettem volna. :D Hálaistenek nem 1-2 pályával
szúrták ki a szemünket, mellyel rendesen elvagyunk látva, összesen 10 pályán
van lehetőségünk megküzdeni ellenfeleinkkel. Térfelet is választhatunk,
eldönthetjük, hogy a COG katonáival vagy a Sáskákkal szeretnénk-e lenni. Ezen
belül mindkét térfélen 6-6 karakterek közül tudunk választani, ami úgy vélem bőségesen
elég. Továbbá a fegyverkészletünket is tudjuk formálni, hogy mivel szeretnénk
ostromolni. Itt is bőven akad falánkság, mit nyugodt szívvel tudunk választani.
De legfontosabb mindközül, hogy milyen gémtájpok vannak. Lehetőségeink szerint
mérten 4 közül tudunk választani. Elsőként az Annexet említeném meg, ahol egyes
területre elfoglalása során szerezhetünk pontokat csapatunk számára. Már most
leszögezném, hogy mindközül ezt imádom a legjobban, mert olyan csatákat lehet
vívni így, amelyek felejthetetlenek. Ezt követi a Warzone, magyarán háborúsövezet,
ahol a lényeg, hogy redukáljuk az ellenfél létszámát. Az Assassination-nél Face
to Face van, ami nagyon kiélezetté teszi az egész párbajt, kétségkívül a Annex
után nekem ez jött be a legjobban. És legutolsó sorban létezik még egy
Execution, ahol nem elég egyszerűn szétlőni ellenfelünket, hanem ki is kell
végezni. Szerintem egész ötletes, de egyben bosszantó is, főleg ha földre
kerülsz, és már 1 perce püföl téged az ellenfél…#@mo&!th2Łxer^+fuĐck#%er! :D
Szóval összességében a
generációváltás idején, 2006 táján, az Xbox 360 legesleglegexkluzív címe lett a
Gears of War, ami nem túlzás úgy vélem. Időtálló játékok egyike, melyet személy
szerint sose fogok elfelejteni, hatalmas élmény volt számomra.
90%
BrownBeardedBarbarian
Dark Void
Capcom által megjelentetett „Sötét
Űr” sokak szemében nagy csalódás volt. A gamerek többsége 2010 egyik legrosszabb
játékának titulálják, de szerény véleményem szerint nem annyira csúfos ez az összkép,
mint ahogy azt mondják.
A Dark Void játékot az Alright Games cég
fejlesztette, akik mindhárom platformra kidolgozták a játékot, PC-re, Xbox
360-ra és Playstation 3-ra, amit aztán a Capcom 2010. január közepén dobott
piacra. Nem mondanám, hogy szép munkát végeztek a srácok, mivel az Unreal
Engine 3 motorral volt lehetőségük dolgozni. Ennek ellenére nem hozták ki a
maximumot a játékból. Csak hasonlítsuk össze a Gears of War szériával, már nem
ugyanazt a képet kapjuk. Nem értem mi volt a probléma? Nem kaptak elegendő időt
a játék fejlesztésére? Vagy a fejlesztők nem voltak annyira képzettek? Nem
tudom elképzelni, hiszen azóta a srácok dolgoztak pár játékon, amik oké, hagynak
némi kívánnivalót maguk után, de legalább volt munkájuk, tudtak fejlődni, és
most 2014-ben ők fejlesztették a Murdered: Soul Suspect nevezetű játékot, ami picivel
jobb lett elődeinél. Habár, ahogy látom azt is rendesen leértékelték, de erről
majd a későbbiekben fogunk írni.
Történetszál
Minden játék alapja egy jó történet. Ha ez nincs
meg, akkor a játék élvezhetetlen, lélektelen, nincs tartalma, amivel tudna
játszani maga a játékos. A Dark Void többségében, de inkább megosztó arányban,
egy élvezethető játék ilyen szempontból. Van története, amit innen-onnan
összelopkodtak az írók, viszont a karakter személyisége nincs kidolgozva ennek
ellenére. A történet a II. világháború előtt játszódik, William Augustus Grey
főszereplésével, kinek a hangját Nolan North adja. William éppen utazásra
készül a Bermuda-háromszöghöz, mikor feltűnik egy régi barátja, Ava, akivel
régóta nem olyan szoros a kapcsolatuk. Így kénytelenek együtt neki vágni az
útnak, amiben nem lesz sok köszönetük.
A
Bermuda-háromszöghöz érve egy másik univerzumba csöppenek, ami meglepetésekkel
teli. Ezt a világot úgy nevezik, hogy „Void”, ahol Will és Ava egy idegenfajjal
találkozik, akiket úgy hívnak, hogy Watchers. Ezek a Légió hasonmások (Mass
Effect utalás) az embereket rabszolgasorsba hajtották évtizedekkel ezelőtt,
hogy felépíthessék saját kis birodalmukat. Kedvesek, nemde bár? A megmaradt túlélők
pedig, Nikola Teslával az élen, felveszik a harcot ellenük, hogy végleg száműzzék
a Föld bolygóról őket. Miközben főhőseink segítenek a túlélőknek, Will rájön,
hogy Föld összevan kötve a Watchersek otthonával. Így Tesla és a Watcher
technológia segítségével felveszi a harcot az idegenfajjal, hogy megtalálja a
kiutat erről a borzalmas „Űrből”.
A játék három részből tevődik össze, ami
részekre bontva 6-6 fejezetet képvisel. A fejezetek többsége nem tartalmas, némelyik
elég hosszúra is nyúlik. A példa kedvéért a játékfolyama során van alkalmunk a
levegőben röpködni, Rocketeer módjára, ezáltal becsatlakozva egy légi csatába,
hogy segítséget nyújtsunk bajtársainknak. Na most ez mind szép és jó, de amikor félórája
aprítod már a vadászgépeket, akkor elgondolkozom azon, hogy kiveszed a játékot.
Élvezhető a légi csata, beszállhatsz a vadászgépekbe, ami számomra egy élmény
volt, de kérem szépen, ne évezredekig tartson egy küldetés! Mondhatni ez még
annyira nem is monoton, a baj őt kezdődik, amikor terepen vagyunk. Megkapjuk az
instrukciókat, ami a következő: menj, rombolj, tombolj. „Öregem, ezt csinálom
már 2 órája, mikor történik valami izgalmas is?” kérdezhetnénk a fejlesztőktől.
Ha nem terepen kell harcolnunk, akkor levegőben. Csodálatos! Ezek után örülünk,
hogy nem kapott többjátékos módot, de talán az még élvezhetőbbé tette
volna.
A
játék kapott fedezék rendszert, ami megkönnyítette a mindnapjainkat, de ez már
2010-ben egy alapvető követelmény volt. Ha igazán megakarja izzasztani magát az
ember, akkor hardcore nehézségen kell elkezdeni a játékot, más különben a
második küldetés után válthat játékot. A játék menüje leegyszerűsített beta
verziónak tűnhet, ami pár pontból áll. A designja véleményem szerint a
leggyengébbre sikerült, fantáziátlan, nem lehet gyönyörködni benne, így inkább gyorsba
elszeretném kezdeni a játékot. A várakozási idő alatt, míg betölt a játék,
mindenféle jó tanáccsal látnak el bennünket, amik később a hasznunkra válhat.
Pro és Kontra
Az
egyetlen dolog, ami életben tartja a játékost, az a játék atmoszférája. Röviden
levezettek nektek egy pro és kontrát, hogy lássátok mire gondoltam. Kezdjük a jelmezekkel.
Tetszettek, ötletesek voltak, csak hiányoltam, hogy főhősünk nem tud más
öltözékben repkedni. A hangok el lettek találva, a karakterekhez remekül
társultak a szinkronszínészek, mindközül emeljük ki Nolan North-t, aki
Williamnek mondhatni Nathan Drake stílusát kölcsönzi. A karakterek között működik a kémia, az
egyetlen sajnálatos dolog, hogy kevés a párbeszéd, az átvezető videókról már nem
is beszélek, ami élvezhetőbbé tenné az egészet. Így William és Ava
kapcsolatáról kevesebbet tudunk meg, (akiket így is megszerettem) nem
mellékesen a többi szereplőről, mint például Nikola Tesláról, akikről szinte
semmi sem derül ki. Mindez köszönhető a hosszú monoton küldetéseknek.
A
környezet többségében változatos, olykor előfordulhat, hogy az előző
küldetéshez hasonló pályát kapunk, ami kissé zavaró lehet, mivel
tartalmatlan. A zene olykor kellemes és szerethető, de többségében idegesítő
tud lenni. Volt olyan alkalom, hogy le kellett vennem, mert dekoncentráltá tett
egy küldetésnél. Ilyen se sűrűn történik velem. A zenének inkább fel kéne
pörgetni, hogy „Figyi, csata van, zúzzál öcshém!”, nem frusztrálttá tennie. De
térjünk át a fegyvertárunkra. A fegyverek hangjai jók lettek, az effektjeik
viszont gyengék. Nem beszélve arról, hogy a készítők annyira leegyszerűsítették
a dolgot, hogy csak 4-5 fegyver áll rendelkezésünkre, és pár gránátvető, s ebből kell gazdálkodnunk
az egész játéksorán. De megörvendeztettek minket az „Upgrade” lehetősséggel! … Köszönöm,
igazán hálás vagyok érte! :D … A történet ezen kívül hagy némi kívánnivalót maga
után, mert hiányos, innen-onnan összeollózott fosnak is mondhatnánk, de annyira
nem vészes, csak egy kicsit.
Összefoglalva
a Dark Void egy hirtelen elhatározásból keletkezett, leegyszerűsített akciójáték,
ami pár elképzelésnek köszönhetően vált szerethetővé egyesek számára.
Rick the Barbarian
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése